dinsdag 27 januari 2009

Roosjes Carina voor Marlot




Omdat ik al een paar weken met gescheurde enkelbanden thuis zit, heb ik me uren vermaakt met het zoeken op het web naar leuke patronen, stofjes en lintjes.. Nu kan ik eindelijk voorzichtig weer wat gas geven op mijn naaimachientje, dus tijd om alle gekochte spulletjes eens te gaan gebruiken..


Dit broekje is gemaakt naar het patroon Carina van Farbenmix. Echt een Marlotbroekje vind ik; stoer met een lief tintje! Het stofje is een stenzoribje dat ik in de uitverkoop kocht. Een heerlijk stofje om mee te werken. Helaas heb ik wat foutjes met de manchetten gemaakt, gewoon eigenwijs niet goed lezen wat er in de beschrijving staat en het toch op je eigen manier doen.. Zo snapte ik later pas waarom je de knoopsgaten niet door de 2 manchetten tegelijk kon maken en waarom de manchet er toch op een andere manier op gezet moest worden. Voor nu heb ik het eventjes zo gelaten en er een oplossing voor bedacht, de volgende zal ik maken zoals hij moet..
Ik heb op het achterpand en bij de zakken een randje picot-lint gebruikt. Wat een leuk spul is dat!
Marlot wilde hem vanmorgen meteen aan, maar mama moet nu eerst eindelijk eens met haar nieuwe locker aan de slag. Ik ga proberen om mijn eerste tricot-project te maken, een roos wikkelvestje... Op 1 maart ga ik samen met een vriendin een lockcursus volgen bij Leonie Vos, heb er ontzettend veel zin in. Tot die tijd pruts ik maar even zelf wat aan.. Dit wordt dus nog vervolgd...

Geen opmerkingen: