woensdag 11 maart 2009

Mijn eerste tricot-project op de lockmachine






Nadat ik vorige week een cursus bij Leonie Vos heb gevolgd, durfde ik eindelijk eens mijn lockmachine te gebruiken. Ik had nog een streepjestricot liggen en heb er een jurkje voor Marlot van gemaakt. Wat gaat dat snel zeg!!!!!!!! Ik heb voor de onderkant en mouwen een rolzoom gebruikt. Het enige waar ik op heb zitten prutsen is de hals.. Ik dacht het mezelf makkelijk te maken door elastische biasband te gebruiken, maar heb het 2x uit moeten halen. Nu zit de voorkant wel aardig, maar achter staat hij nog steeds wat open.
De Jottumlegging vind ik er niet geweldig onder, op zoek naar een recht modelletje dus.. Of zal ik die dan ook maar eens zelf gaan maken?????????

4 opmerkingen:

IKS zei

Hoi Maartje,

Ik heb op patronen gegoogeld en kwam je site tegen. Wat een heb je leuke dingen gemaakt. Mag ik vragen waar jij de patronen vandaan haalt? Ik vind de kledingstyle in het genre bengh, kiezeltje erg leuk. Alleen de collecties van dit jaar vallen tegen. Ik ben daarom op zoek naar patronen voor leuke simpele rokjes, tuniekjes, topjes (zoals ook op je site)spaghetti (beach)jurkje etc., ik heb vele patronen in knippie etc. bekeken maar over het algemeen is het t net niet (beetje stijf). ook stoffen zijn lastig te krijgen waar ik woon. Zou je me verder kunnen/willen helpen?
ps ik heb overigens niet zo'n mooi lockmachine.

Groetjes Inge

Marjon zei

Wat is dat supergoed gelukt als je dat pas voor het eerst deed!
Mooi jurkje en het staat haar ook erg leuk.

isabelle zei

Hoi Maartje,

Na het lezen van jouw website heb ik meteen bij Leonie Vos geinformeerd wanneer er weer een cursus, ook ik heb een lockmachine maar doe er helaas te weinig mee. Door te googlen naar een roos patroon kwam ik op jouw website en was meteen weg van je maakseltjes.
Vooral het jurkje van je 1e tricot-project (rood/wit gestreept) lijkt me leuk om te maken, zeker na de cursus. Kun je me mailen welk patroon je hebt gemaakt. Alvast bedankt voor de moeite en succes met je creaties, ben benieuwd wat je in de toekomst gaat maken.
Groetjes,
Isabelle van Kesteren

Carool zei

Dit is ook al zo'n schattig jurkje...
Ik durf het bijna niet te vragen maar; wat voor patroon is het?